Jedlák - Komínová věž

(2.2.2010)

Komínová věž jest další skalní útvar lezecké veřejnosti víceméně neznámý. Vždyť první cesty zde vznikly teprve na podzim roku 2002 a pravděpodobně se zde nelezlo ani nikdy dříve. Samozřejmě vyjma snadné náhorní cesty. Množství cest je omezené a kvalita skály dosti mizerná. Připočteme-li k tomu fakt, že věž leží v prudkém svahu mimo veškeré cesty, tak dále nechť čtou jen opravdu vášniví milovníci Krušných hor.
    Komínová věž se nenalézá dosud v žádném průvodci. Nejsnazší přístup je asi z údolí Vesnického potoka tekoucím mezi masívy Jedlové a Jezerky. Stoupáme-li po lesní cestě ku hrázi přehrady, odbočíme asi 300m před ní prudce doleva v místech, kde je svah proťat výraznou brázdou sezónního toku. Vlevo od brázdy cca 300 m nad cestou se věž nalézá. Z cesty není vidět!
    Věž je ukryta v mohutném bukovém lese. Z údolí je její výška cca 16 m a z náhorní strany je přístupná jedničkovým terénem přes mohutné naskládané bloky. Vrchol je nepohodlný a prost jakýchkoli výhledů. Spodní část údolky a celá S stěna je silně rozrušena.
    Na vrchol se dá vystoupit šesti směry včetně normálky a možnosti dalších nevynucených výstupů jsou již vyčerpány. Všechny cesty vznikly 23.10.2002 krom cesty středem údolní stěny, kterážto byla označena jako projekt a dolezena 2.8.2004 bratry Párky a Z. Šišovskou. Jedná se o nejtěžší cestu. Dále stojí za zmínku snad již jen cesta Klárce K vedoucí rovněž údolní stěnou poněkud vlevo. Tato cesta je nejhezčí.
    Na vrcholu je umístěna od roku 2005 vrcholová kniha.

KOMÍNOVÁ VĚŽ - cesty

1) Náhorní cesta 1.
2) Krátká hranka 4-; Pavel Suchopárek, 23.10.2002
3) Podzimní romance 4-; Pavel Suchopárek, 23.10.2002
4) Klárce K. 3+; Pavel Suchopárek, 23.10.2002. Stěnou,výše spárou v L části údolní stěny   na v.
5) Kostice 6; Pavel Suchopárek, Petr Suchopárek, Z. Šišovská, 2.8.2004.Středem údolní stěny přes převis a n.v.
6) Domino 3; Pavel Suchopárek, 23.10.2002. Lámavé!!!